Vi utforskade Björkarnas stad - Umeå

Imorse tvingades jag stiga upp lika tidigt som en vanlig skoldag. Jag riktigt kämpade för att få mig upp ur min säng. Det blev inte heller bättre av att jag gick och la mig sent igår. Men mina cirka fyra timmars sömn var bättre än inget alls. Vid halv tio skulle jag möta Linnea och Michaela vid korsningen. Jag var där först, det vill säga att jag var i tid, om inte snabbare! Sedan drog vi till stan, väntade på bussen, klev på och så körde den iväg klockan 10. Vi satt och såg på High School Musical 3 som visades på tv:n. Eftersom bussen inte stannade på e4an i Bureå, så var Rebecka tvungen att åka till Lövånger för närmsta stoppet var därborta. Tur nog lyckades hon hoppa på samma buss som oss.

När vi väl var framme var det första vi tänkte på mat. Alla fyra var så sjukt hungriga att vi bestämde oss för att äta på Frasses. Inte ett bra val... Jag hade försökt övertyga mig själv (från de andra gångerna jag ätit där) att inte beställa något därifrån mer. Allt var så torrt, de där "kryddorna" i småpåsarna var gamla, det var klumpar i och hade stelnat. Samtalsämnet gick åt att klaga på maten, haha!

Efter käkandet passade vi på att gå in till nästan varenda butik. Det fanns två söta vi gillade: Rut m.fl och Monki. Haha tjusiga namn där! Vi fick i alla fall med oss några köp hem. Och efterlängtade mcflurry passade vi på att köpa. Men tror ni inte att kön var sådär ruskigt lång och servicen var ruskigt seg? Vi stod i kön i hela 25 minuter för en glass! Det var även kul att se några killar från Björklöven sitta och vänta på att få skriva autografer till folk. Men inte en enda människa stod i kö.

På vägen hem satt vi nog mest och filmade och flummade (lite väl högljudda dock). Strax efter halv åtta var vi tillbaka till Skellefteå. Så vandrade vi till fots och skiljdes åt.

Ikväll orkar jag verkligen inte hitta på något. Antar att jag borde göra mig klar till sängs så jag kan se film eller något. Bilder och filmer lägger jag in senare då jag orkar ladda kameran. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0