Life is a rollercoaster

Godmorgon! Jag ska berätta lite mer om gårdagen. Det började med att Annelie ringde och frågade vars jag var. Jag svarade att jag var vid min korsning och skulle möta Linnea ovanför backen. Då sa hon att hon såg henne. Fick panik och tänkte "VA?! HAR LB GÅTT TILL STAN UTAN MIG?". Men då såg jag Lb cykla och vänta däruppe. Just då insåg jag att A gick rakt mot henne däruppe, medan jag gick uppför backen och Lb bara stod i mitten. Haha perfekt mötning alltså.

Så gick vi mot atorp. Kan inte påstå att det gick så bra för oss att hitta, men vi hamnade vid lusthuset trots allt. Tråkigt nog satt det redan några i huset, men vi fick lov att grilla i alla fall. Efter ett litet tag kom Nicke och efter det kom Dennis. Sedan kom Pontus, Jocke och Jonte, fast de var med några minuter och sedan drog de. Därvid sju-åtta någon gång kom Evelina, Adam Klinge, Ferre, Danne, Sara, Kim, Camilla och några okända. Vi satt och kämpade med att få upp en eld, vilket gick fint från början och mindre fint efter någon minut. Vi fick i alla fall några mashmallows grillade, lite kletigt bara.

När vi hade varit där ett tag så bestämde vi oss för att gå till Evelina. Som vanligt satt vi i hennes skyddsrum - haha mysigt! Och lite senare ringde Elin och ville att Klinge skulle möta henne vid Brogrillen, så jag fick lov att följa med honom eftersom han inte hittade. När vi väl var framme ville Elin prata med honom själv, så jag satte mig vid en trottoar och såg ut som en lodis hihi. En kille kom cyklandes och undrade vad jag gjorde på marken. Jag svarade att jag väntade på att mina kompisar skulle prata klart, så pekade jag mot Klinge och Elin. Han bara nickade och bjöd mig på en fest någonstans i stan, gratis dricka u know, men sen cyklade han iväg för jag lät inte så intresserad haha. Det dröjde inte så länge förrän ett gäng med 20-30-åriga killar stannade och frågade exakt samma fråga: "Vad gör du på marken? Mår du bra?" Jag svarade "Ja jag mår bra, jag väntar bara på mina kompisar". Sedan gick de. Just då kom en tant och frågade hur jag mådde och varför jag satt på trottoarkanten. Jag svarade som vanligt att jag mådde bra och väntade på mina kompisar, så det fanns inget att oroa sig över. Hon fick en lättnad och gick därifrån. Sedan ska ni veta, att det stod ett gäng med killar och tjejer vid 20års åldern på bron och diskuterade om mig. Hur jag kunde veta det berodde på att de pratade rätt så högt och så sa någon tjej "Men gå fram till henne och fråga hur hon mår. Svarar hon ja så kan du blablabla (hörde inte), men om hon svarar nej kan du passa på". Sedan gick en av killarna mot mig, men just då ropade Klinge "Wing, nu drar vi". Jag reste mig upp och gick mot Klinge. Så vände jag mig om mot killen och såg att han stannade till, hHAHAHAHAHA vad hade han tänkt göra med mig egentligen?! Aja vi vandrade i alla fall tillbaka till Evelina.

När vi var tillbaka så hade några redan stuckit och vissa var spårlöst försvunna. Då var det alltså bara några få kvar. Men de hörde av sig senare mot kvällen. Och Dennis den jäveln hade sönder min spegel och tagit mina saker ur väskan...

Tillslut bestämde vi oss för att gå till Max, eller fjortis-matstället som vissa kallar det. Fast det var överfullt, så vi gick aldrig in. Men då bestämde jag mig för att fara hem.

Det var min valborgs det. Jag lägger nog in några bilder sen eller snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0